Our Centre specialises in the diagnosis and treatment of infertility in couples, playing a benchmark role in ART (Assisted Reproductive Techniques).
The Regional Hospital's gynaecological endocrinology department has always been recognised in scientific circles as highly qualified and an area of excellence.
Over the years at the Centre and the Laboratory, pioneering experiments have led to developing and improving ART techniques, while respecting the couple and the human being.
The medically-assisted procreation treatments administered involve approximately 500 new couples each year.
Procedures and Treatments
Presso il nostro Centro vengono effettuate tutte le procedure e i trattamenti legati alla medicina della riproduzione, regolamentate e ammesse secondo la relativa Legge federale.
More
Gamete bank (seminal fluid and oocytes) and for ovary tissue
Presso il Centro Cantonale di Fertilità è possibile effettuare la crioconservazione del liquido seminale.
More
Legislation
Presso il nostro Centro vengono attuate le procedure e i trattamenti di fecondazione assistita, come regolamentate e ammesse dalla Legge federale sulla medicina della procreazione.
More
Donor sperm
La Legge federale svizzera ammette e regolamenta rigidamente l'utilizzo di seme di donatore per le coppie nelle quali non vi è altro tipo di indicazione possibile.
More